Tunezja to nie tylko turystyka, ten kraj posiada rozwinięte są sektory takie jak tekstylia, obuwie, nawozy sztuczne, produkty spożywcze ( oliwki, owoce), przemysł elektroniczny, lotniczy oraz mechaniczny. Niektóre Europejskie kraje przeniosły fabryki właśnie do Tunezji ze względu na niski koszt siły roboczej. Średnia pensja w Tunezji wynosi aktualnie 1800 zł.
W strukturze eksportu przeważały produkty z kategorii: maszyny i urządzenia (25% całkowitej wartości), artykuły odzieżowe i tekstylne (18%), ropa naftowa (8%), oliwa z oliwek (5%), urządzenia optyczne (4%) oraz produkty chemiczne (4%)
W imporcie dominowały produkty z następujących kategorii: paliwa i wyroby ropopochodne (19% całkowitego importu), maszyny i urządzenia (18%), tworzywa sztuczne (6%), samochody i inne pojazdy (5%), zboża (5%) oraz artykuły metalowe i żeliwne (4%).
Produkt Krajowy Brutto (PKB) Tunezji wynosi 46,3 miliarda USD, co oznacza, że gospodarka tego kraju wytwarza tę wartość dóbr i usług rocznie. Od kilku lat PKB Tunezji utrzymuje się na zbliżonym poziomie, co sugeruje, że gospodarka kraju jest stosunkowo stabilna, choć nie wykazuje dynamicznego wzrostu.
Stagnacja w poziomie PKB może wynikać z różnych czynników, takich jak zmienne warunki polityczne, regionalne i globalne zawirowania gospodarcze, a także wewnętrzne wyzwania, z jakimi boryka się Tunezja, w tym wysokie bezrobocie, szczególnie wśród młodych ludzi, i ograniczone inwestycje zagraniczne.
Eksport do Tunezji | Fracht morski z Polski do Tunezji
Eksport towarów do Tunezji drogą morską może być realizowany z portu w Gdańsku, który jest jednym z głównych portów morskich w Polsce. Spedycja morska towarów z Gdańska do jednego z portów w Tunezji trwa średnio około 22 dni, w zależności od warunków pogodowych oraz wybranego przewoźnika.
W ramach tego transportu możliwe jest nadanie różnych rodzajów ładunków, zarówno drobnicowych (LCL), jak i pełnokontenerowych (FCL). Ładunki LCL to przesyłki, które nie wypełniają całego kontenera i są przewożone razem z innymi przesyłkami, co może być korzystne kosztowo dla mniejszych partii towarów. Z kolei ładunki FCL polegają na zarezerwowaniu całego kontenera dla jednego nadawcy, co jest idealne dla większych ilości towarów wymagających dedykowanego miejsca.
Import z Tunezji | Fracht morski z Tunezji do Polski
Import z Tunezji drogą morską to czas ok. 22 dni z portu w Tunezji do portu w Polsce. Do Polski można nadawać ilości pełnokontenerowe FCL oraz drobnicowe LCL. Główne tunezyjskie porty, takie jak port w Tunisie, Rades czy Sfax, obsługują regularne połączenia morskie z różnymi portami w Polsce, Europie, między innymi w Gdańsku czy Hamburgu.
Transport towarów do Tunezji na warunkach EXW i FOB
Towary z Tunezji lub do Tunezji najczęściej transportowane są na warunkach handlowych Incoterms FOB oraz EXW. Spedycja morska i lotnicza ładunków cargo to jedyna opcja na przepływ towarów pomiędzy Tunezją, a Unią Europejską. Jako Union Cargo jesteśmy w stanie pomóc z odprawą celną, załadunkiem oraz dostawą pod drzwi towaru. Jeśli chciałbyś uzyskać ofertę na kierunku Tunezja - wyślij do nas zapytanie z wagą i wymiarami ładunku. Wyceń i zleć transport swojego ładunku!