Transport w kółku w spedycji oznacza, że cena transportu liczona jest zakładając przejazd kierowcy z ładunkiem w wyznaczone miejsce i powrót na pusto. To czy transport będzie jechał w kółku jest zależne od tego czy w drodze powrotnej po dostarczeniu pierwotnego ładunku kierowcy uda się znaleźć inny ładunek do załadowania.
Przykładowo chcemy wysłać 10 palet z Warszawy do Berlina. Kontaktujemy się z przewoźnikiem i ustalamy stawkę. W przypadku kierunku takiego jak Berlin kierowca transportując nasz ładunek do Berlina z dużym prawdopodobieństwem w Berlinie znajdzie inny ładunek, który załaduje w powrotnej drodze do Polski. Wtedy już nie będzie wracał z pustym samochodem. Może się zdarzyć sytuacja, w której kierowcy uda się znaleźć więcej ładunków niż jeden. Takie działanie umożliwiają giełdy transportowe takie jak trans.eu czy Timocom. Pozwalają kierowcy na wyszukiwanie ładunków w okolicy.
Gdy ładunek jedzie w kółku cena transportu będzie droższa ze względu na powrót kierowcy na pusto. W takiej sytuacji kierowca policzy stawkę za km w obie strony. W przypadku gdy uda się znaleźć ładunek w drodze powrotnej stawka będzie dużo tańsza. Przewoźnicy często wiedzą, w których kierunkach znajdą jakieś ładunki do zabrania, a w których nie i często stawkę za transport będą mogli nam podać natychmiastowo.