Transport lotniczy do Brazylii | eksport lotniczy do Brazylii

Data aktualizacji:
21 maj 2024
Data publikacji:
26 kwi 2024
Czas czytania: 5 minut

Spis treści:

Brazylia staje się coraz bardziej obiecującym rynkiem z PKB wynoszącym1,92 tryliarda USD (2022). Gospodarka Brazylii ma duże znaczenie na rynku łacińskim oraz w skali światowej. Kraj ten jest liderem w wielu dziedzinach, a transport lotniczy odgrywa kluczową rolę w imporcie towarów zarówno z Europy jak i innych regionów Ameryki Południowej. Wielkość importu do Brazylii z Unii Europejskiej w w 2022 r wyniósł 44.3 Biliona USD. Największym miastem w Brazylii jest Sao Paulo z liczbą ludności 12.33 mln. 

Ile trwa transport lotniczy z Polski do Brazylii ?

Czas transportu frachtu lotniczego z Polski do Brazylii zależy głównie od serwisu lotniczego, który wybierzemy. Fracht lotniczy z Polski do Brazylii zajmuje średnio od 2 do 7 dni. 

Koszty i opłaty związane z transportem lotniczym / eksportem do Brazylii 

Ceny w transporcie lotniczym do Brazylii są bardzo zależne od serwisu, który wybierzemy, wagi ładunku, miejsca docelowego oraz czasu, w którym chcemy nadać ładunek.  Z tego względu aktualny koszt transportu należy sprawdzać na bieżąco.

Stawki w transporcie lotniczym wyliczane są od każdego kilograma ładunku. Jednak zdarzają się sytuacje kiedy ładunki ważą bardzo niewiele, a objętościowo zajmują dużo miejsca. Z tego powodu w linie lotnicze przyjęły zasadę obliczania wagi płatnej i wagi rzeczywistej. Jeśli waga ładunku na 1 CBM przekracza 167 kg to wtedy liczymy z wagi rzeczywistej czyli takiej ile w rzeczywistości waży ładunek. Jednak jeśli przykładowo ładunek waży 100 kg i zajmuje 1 CBM to waga nie będzie obliczana z wagi rzeczywistej, a z wagi płatnej czyli zapłacimy za 167 kg.  

W transporcie lotniczy im większy ładunek nadajemy tym możemy liczyć na lepsze stawki. Stawka za kilogram ładunku kiedy nadajemy 1000 kg ładunku będzie dużo niższa, niż w przypadku kiedy nadamy 100 kg. 

Co składa się na koszty w transporcie lotniczy do Brazylii 

→ odprawa celna eksportowa w PL 

→ koszty lotniskowe w PL 

→ fracht lotniczy Polska - Brazylia

→ koszty lotniskowe w Brazylii

→ Odprawa celna w Brazylii

→ Transport drogowy z lotniska do magazynu klienta w Brazylii  

Jakich towarów nie wolno przewozić drogą lotniczą ? 

→ gazów i ładunków niebezpiecznych 

→ baterie podlegają specjalnym restrykcjom

→ niektórych substancji chemicznych

Ubezpieczenie w transporcie lotniczym do Brazylii

W przypadku nadawania towarów drogą lotniczą do Brazylii warto wykupić ubezpieczenie Cargo towaru, które będzie chroniło nas od wszelkich ryzyk związanych z uszkodzeniem ładunku. Koszt takiego ubezpieczenia to w zależności od wartości towaru od kilkunastu do nawet kilkuset USD jeśli wartość ładunku będzie bardzo duża.

W przypadku nieprzewidzianych zdarzeń i uszkodzeń ubezpieczenie cargo zaoszczędzi nam wiele nerwów i stresu. 

Najczęściej eksportowane towary z Polski do Brazylii

Brazylia importuje z Polski wiele produktów, poniżej najczęściej eksportowane towary przez Polskie p

TowarWartośćRok
Maszyny i urządzenia, reaktory jądrowe, kotły$163.58M2023
Elektryczne, elektroniczne wyroby$82.21M2023
Produkty farmaceutyczne$74.26M2023
Pojazdy inne niż kolejowe, tramwaje$68.96M2023
Artykuły gumowe$44.63M2023
Tworzywa sztuczne$28.49M2023
Produkty mączne, słód, skrobia, gluten pszenny$23.97M2023
Artykuły z żelaza lub stali$22.32M2023
Aparaty optyczne, foto, techniczne, medyczne$21.77M2023
Paliwa mineralne, oleje, produkty destylacji$19.10M2023
Zbożowe, mąka, skrobia, preparaty mleczne i produkty$12.65M2023
Różne artykuły z metali bazowych$10.37M2023
Kakao i produkty kakaowe$9.93M2023
Chemikalia nieorganiczne, związki metali szlachetnych, izotopy$9.89M2023
Papier i tektura, artykuły z masy celulozowej, papieru i tektury$9.31M2023
Produkty ceramiczne$9.21M2023
Cukry i wyroby cukiernicze$8.77M2023
Kamień, gips, cement, azbest, mika lub podobne materiały$7.64M2023
Chemikalia organiczne$5.45M2023
Różne produkty chemiczne$5.38M2023
Lokomotywy kolejowe, tramwajowe tabor kolejowy, wyposażenie$4.53M2023
Olejki eteryczne, perfumy, kosmetyki, artykuły toaletowe$4.17M2023
Statki powietrzne, statki kosmiczne$3.80M2023
Aluminium$3.78M2023
Różne przygotowania spożywcze$3.59M2023
Nawozy sztuczne$2.54M2023
Impregnowane, pokryte lub laminowane tkaniny tekstylne$2.32M2023
Meble, oświetlenie, znaki, budynki prefabrykowane$2.14M2023
Szkło i wyroby szklane$1.68M2023
Odpady przemysłu spożywczego, pasza dla zwierząt$1.13M2023
Ekstrakty garbarskie, barwniki, garbniki, ich pochodne, pigmenty$1.12M2023
Narzędzia, przyrządy, sztućce z metali bazowych$1.10M2023
Zabawki, gry, sprzęt sportowy$891.93K2023
Sól, siarka, ziemia, kamień, gips, wapno i cement$869.20K2023
Kawa, herbata, mate i przyprawy$846.08K2023
Artykuły odzieżowe, nie dziane ani nie szydełkowane$749.57K2023
Miedź$706.90K2023
Albuminoidy, zmodyfikowane skrobie, kleje, enzymy$679.98K2023
Watolina, filc, materiały nieplecione, włókna, sznury, liny$678.45K2023
Artykuły odzieżowe, dziane lub szydełkowane$601.40K2023
Obuwie, getry i podobne$573.12K2023
Warzywa, owoce, orzechy, preparaty spożywcze$545.94K2023
Napoje, spirytusy i ocet$512.85K2023
Artykuły skórzane, jelita zwierzęce, uprzęże, artykuły podróżne$502.50K2023
Jadalne owoce, orzechy, skórki cytrusowe, melony$436.15K2023
Oleje roślinne, oleiste owoce, ziarno, owoce$408.02K2023
Różne wyroby manufakturowe$398.70K2023
Żelazo i stal$288.00K2023
Sztuczne włókna$286.77K2023
Inne wyroby tekstylne, zestawy, zużyte ubrania$235.95K2023
Nakrycia głowy$219.91K2023
Drukowane książki, gazety, obrazy$218.25K2023
Jadalne warzywa, pewne korzenie i bulwy$217.03K2023
Mydła, smary, woski, świeczki, masy modelarskie$210.34K2023
Tytoń i wyroby zastępujące tytoń$197.61K2023
Drewno i artykuły z drewna, węgiel drzewny$157.69K2023
Perły, kamienie szlachetne, metale, monety$79.72K2023
Rudy, żużel i popiół$59.19K2023
Materiały wybuchowe, pirotechnika, zapałki, piroforiki$55.25K2023
Zegary i zegarki$51.72K2023

Transport lotniczy z Polski do Brazylii – podsumowanie

Rynek Brazylijski stanowi dobre źródło pozyskiwania nowych klientów ze względu na wzrastającą ekonomię. Jest to ciekawy opcja dla firm planujących zagraniczną ekspansję Polski w Ameryce Łacińskiej.  Jeśli planujesz transport morski i lotniczy, niezależnie czy jest  transport drobnicowy, pełnokontenerowy to zapraszamy do kontaktu. Zapewnimy wsparcie na każdym etapie transportu Twoich produktów do Brazylii. Również organizujemy transport z Brazylii do Europy. W Brazylii, największe porty morskie to Santos i Rio de Janeiro, które obsługują import i eksport towarów. Transport z Polski do Brazylii może być realizowany zarówno drogą morską jak i lotniczą. 

Brazylijski rynek jest bardzo atrakcyjny dla importerów z Europy, w tym z Polski, ponieważ kraj ten oferuje wiele możliwości w zakresie importu różnego rodzaju towarów, m.in. soi, nawozów czy produktów rolno-spożywczych. Dzięki nowoczesnym portom kontenerowym, takim jak Santos czy Paranagua, transport morski do Brazylii jest bardzo przystępny. 

Udostępnij artykuł:
Kopiuj link

Oceń stronę

0 / 5 Ocena strony: 5 Liczba ocen: 1

Twoja ocena strony:

Powiązane artykuły

Zapoznaj się z innymi artykułami wyjaśniającymi kwestie importu i transportu z Chin.

20 maj 2024
Czas czytania: 3 minuty

Wszystkie zabawki dla dzieci dopuszczone do obrotu na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego muszą posiadać obowiązkowe certyfikaty jakości. Świadczą one o tym, że zabawki przeszły niezbędne testy, które...

03 lip 2023
Czas czytania: 2 minuty

W transporcie morskim występują terminy demurrage i detention, które odnoszą się do dodatkowych opłat związanych z wykorzystywaniem kontenera. Są to dodatkowe opłaty, które musimy ponieść kiedy przekroczymy...

13 lis 2023
Czas czytania: 6 minut

Nie ma drugiego takiego wynalazku, który by tak zmienił oblicze świata jak samolot - to słowa Alexandra Klemina, jednego z pionierów lotnictwa. W dzisiejszych czasach, transport lotniczy...

Link artykułu został skopiowany.

Chcesz otrzymywać wartościowe informacje na temat importu z Chin?

Subskrybując nasz newsletter raz w tygodniu będziesz otrzymywał najnowsze informacje na temat importu z Chin
Newsletter
menu
>