Transport morski do Brazylii | eksport morski do Brazylii

Data aktualizacji:
21 maj 2024
Data publikacji:
27 kwi 2024
Czas czytania: 4 minuty

Spis treści:

Gospodarka Brazylii jest największą gospodarką w całej Ameryce Południowej. Eksport do Brazylii jest ciekawą możliwością dla europejskich firm na podbicie nowo wschodzącego rynku. Towary z z Europy do Brazylii najczęściej transportowane są drogą morską. Ten rodzaj obok transportu lotniczego jest podstawą importu cargo w Brazylii. Frachty morskie są obsługiwane przez największe porty w Brazylii takie jak Rio de Janeiro oraz Santos. PKB Brazylii w 2022 r. wyniosło 1,92 tryliarda USD w kraju o liczbie ludności 207.7 mln ludzi. Rynek Brazylijki ma duży potencjał wzrostu, który Polski firmy mogą w porę wykorzystać. 

Jak długo trwa transport morski z Polski do Brazylii? 

Transport morski z Polski do Brazylii przyjmijmy z Gdańsk do portu w Rio de Janeiro wynosi ok. 27-35 dni. Czas przewozu zależy jednak w dużej mierze od armatora, którego wybierzemy. Najszybsze serwisy wynoszą 27 dni, jednak znajdziemy armatorów, którzy oferują transport z Polski do Brazylii w 35 dni, a nawet w 55 dni. 

Ile kosztuje transport morski z Polski do Brazylii? 

Oczywiście odpowiedź na to pytanie będzie brzmiała " to zależy". W zależności od tego czy nadajemy ładunek drobnicowy LCL czy pełnokontenerowy FCL to cena będzie się różnić. Poniżej natomiast prezentujemy średnią stawkę za kontener 40 HC. Cena dotyczy samego frachtu bez innych kosztów dodatkowych. Po dokładną wycenę spedycji morskiej z Polski do Brazylii prosimy o kontakt. 

Alternatywa dla transportu morskiego

Transport morski i lotniczy to jedyne opcje na transport towarowy z Polski do Brazylii. Fracht lotniczy do Brazylii zajmuje od 2 do 7 dni w zależności od serwisu, który wybierzemy oraz całego procesu celnego m.in. odprawy, opłat itd. 

Jakie kontenery występują w transporcie morskim do Brazylii:

Najpopularniejszymi kontenerami występującymi w transporcie morskim są kontenery 40 HC / 40 DV oraz 20 DV. W większości przypadków używa się tych właśnie kontenerów.

40 HC --> 67.3 CBM pojemności

20 DV --> 32.3 CBM pojemności

40 DV --> 76.3 CBM pojemności

Pojęcie LCL oraz FCL w transporcie morskim

W transporcie morskim możemy nadawać ładunki FCL czyli FULL CONTAINER LOAD lub LCL - LESS CONTAINER LOAD. FCL oznaczają ilości pełnokontenerowe czyli cały kontener towaru, natomiast LCL oznacza wszystkie mniejsze ładunki poniżej jednego kontenera.

W przypadku ładunków LCL ilość towaru podajemy liczbą CBM-ów. Przykładowo 14 CBM towaru.

Najczęściej eksportowane towary z Polski do Brazylii

Brazylia importuje z Polski wiele produktów, poniżej najczęściej eksportowane towary przez Polskę:

Towar Wartość Rok
Maszyny i urządzenia, reaktory jądrowe, kotły $163.58M 2023
Elektryczne, elektroniczne wyroby $82.21M 2023
Produkty farmaceutyczne $74.26M 2023
Pojazdy inne niż kolejowe, tramwaje $68.96M 2023
Artykuły gumowe $44.63M 2023
Tworzywa sztuczne $28.49M 2023
Produkty mączne, słód, skrobia, gluten pszenny $23.97M 2023
Artykuły z żelaza lub stali $22.32M 2023
Aparaty optyczne, foto, techniczne, medyczne $21.77M 2023
Paliwa mineralne, oleje, produkty destylacji $19.10M 2023
Zbożowe, mąka, skrobia, preparaty mleczne i produkty $12.65M 2023
Różne artykuły z metali bazowych $10.37M 2023
Kakao i produkty kakaowe $9.93M 2023
Chemikalia nieorganiczne, związki metali szlachetnych, izotopy $9.89M 2023
Papier i tektura, artykuły z masy celulozowej, papieru i tektury $9.31M 2023
Produkty ceramiczne $9.21M 2023
Cukry i wyroby cukiernicze $8.77M 2023
Kamień, gips, cement, azbest, mika lub podobne materiały $7.64M 2023
Chemikalia organiczne $5.45M 2023
Różne produkty chemiczne $5.38M 2023
Lokomotywy kolejowe, tramwajowe tabor kolejowy, wyposażenie $4.53M 2023
Olejki eteryczne, perfumy, kosmetyki, artykuły toaletowe $4.17M 2023
Statki powietrzne, statki kosmiczne $3.80M 2023
Aluminium $3.78M 2023
Różne przygotowania spożywcze $3.59M 2023
Nawozy sztuczne $2.54M 2023
Impregnowane, pokryte lub laminowane tkaniny tekstylne $2.32M 2023
Meble, oświetlenie, znaki, budynki prefabrykowane $2.14M 2023
Szkło i wyroby szklane $1.68M 2023
Odpady przemysłu spożywczego, pasza dla zwierząt $1.13M 2023
Ekstrakty garbarskie, barwniki, garbniki, ich pochodne, pigmenty $1.12M 2023
Narzędzia, przyrządy, sztućce z metali bazowych $1.10M 2023
Zabawki, gry, sprzęt sportowy $891.93K 2023
Sól, siarka, ziemia, kamień, gips, wapno i cement $869.20K 2023
Kawa, herbata, mate i przyprawy $846.08K 2023
Artykuły odzieżowe, nie dziane ani nie szydełkowane $749.57K 2023
Miedź $706.90K 2023
Albuminoidy, zmodyfikowane skrobie, kleje, enzymy $679.98K 2023
Watolina, filc, materiały nieplecione, włókna, sznury, liny $678.45K 2023
Artykuły odzieżowe, dziane lub szydełkowane $601.40K 2023
Obuwie, getry i podobne $573.12K 2023
Warzywa, owoce, orzechy, preparaty spożywcze $545.94K 2023
Napoje, spirytusy i ocet $512.85K 2023
Artykuły skórzane, jelita zwierzęce, uprzęże, artykuły podróżne $502.50K 2023
Jadalne owoce, orzechy, skórki cytrusowe, melony $436.15K 2023
Oleje roślinne, oleiste owoce, ziarno, owoce, soja $408.02K 2023
Różne wyroby manufakturowe $398.70K 2023
Żelazo i stal $288.00K 2023
Sztuczne włókna $286.77K 2023
Inne wyroby tekstylne, zestawy, zużyte ubrania $235.95K 2023
Nakrycia głowy $219.91K 2023
Drukowane książki, gazety, obrazy $218.25K 2023
Jadalne warzywa, pewne korzenie i bulwy $217.03K 2023
Mydła, smary, woski, świeczki, masy modelarskie $210.34K 2023
Tytoń i wyroby zastępujące tytoń $197.61K 2023
Drewno i artykuły z drewna, węgiel drzewny $157.69K 2023
Perły, kamienie szlachetne, metale, monety $79.72K 2023
Rudy, żużel i popiół $59.19K 2023
Materiały wybuchowe, pirotechnika, zapałki, piroforiki $55.25K 2023
Zegary i zegarki $51.72K 2023

Eksport do Brazylii – podsumowanie

Podsumowując eksport morski do Brazylii to godna uwagi opcja handlowa dla europejskich producentów.  Wielkość importu do Brazylii z Europy w w 2022 r wyniósł 44.3 Biliona USD. Morska wysyłka kontenerowa pozwala na transportów towarów nawet o dużych gabarytach. Jeśli interesuje Cie spedycja ładunków drogą morską to skontaktuj się z nami. Oferujemy serwisy FCL, LCL oraz transport ponadgabarytowy. Oferujemy kompleksowy proces i transport przesyłki z magazynu w Polsce bezpośrednio pod adres klienta w Brazylii. 

Udostępnij artykuł:
Kopiuj link

Oceń stronę

0 / 5 Ocena strony: 4.54 Liczba ocen: 13

Twoja ocena strony:

Powiązane artykuły

Zapoznaj się z innymi artykułami wyjaśniającymi kwestie importu i transportu z Chin.

10 lis 2023
Czas czytania: 6 minut

Transport morski w temperaturze kontrolowanej to kluczowy element globalnej sieci dostaw, umożliwiający bezpieczne przewożenie ładunków wymagających specjalnych warunków temperaturowych. Mówimy tutaj głównie o transporcie farmaceutyków, warzyw i...

06 cze 2023
Czas czytania: 4 minuty

Dokonując importu z Chin musimy każdy towar musi przejść przez odprawę celną, aby mógł zostać dopuszczony do obrotu. Warto skompletować dokumenty wcześniej tak, aby przy zgłaszaniu towaru...

12 cze 2023
Czas czytania: 7 minut

Przy każdym imporcie z Chin, aby towar mógł zostać dopuszczony do obrotu na terenie Unii Europejskiej konieczne jest dokonanie odprawy celnej. Możemy upoważnić agencję celną do reprezentowania...

Link artykułu został skopiowany.

Chcesz otrzymywać wartościowe informacje na temat importu z Chin?

Subskrybując nasz newsletter raz w tygodniu będziesz otrzymywał najnowsze informacje na temat importu z Chin
Newsletter
menu
>