Eksport pełni istotną rolę w malezyjskiej ekonomii. Jako kraj skoncentrowany na eksporcie, Malezja w dużym stopniu opiera swój rozwój gospodarczy na wymianie handlowej z innymi krajami. To napędza wzrost gospodarczy, tworzy nowe miejsca pracy, przyciąga inwestycje zagraniczne i generuje przychody z handlu międzynarodowego.
Malezja eksportuje różnorodne produkty, które znacząco wspierają jej gospodarkę. Kluczowe towary eksportowe obejmują:
- Produkty elektryczne i elektroniczne
- Olej palmowy
- Ropa naftowa i skroplony gaz ziemny (LNG)
- Guma naturalna
- Chemikalia i produkty chemiczne
- Części i komponenty samochodowe
- Gaz ziemny i skroplony gaz ziemny (LNG)
- Drewno i wyroby drzewne
- Urządzenia medyczne
Warto podkreślić, że wymienione produkty stanowią jedynie część bogatego portfolio eksportowego Malezji. Kraj eksportuje także tekstylia, maszyny, przetworzone produkty spożywcze i wiele innych. Dzięki zróżnicowanym sektorom przemysłowym zaangażowanym w eksport, Malezja odnosi korzyści z zatrudnienia, generowania dochodów z handlu zagranicznego i wzrostu gospodarczego.
Wartość Eksportu Malezji 2010-2022
Transport morski z Malezji do Polski
Najczęściej wykorzystywanym środkiem transportu z Malezji jest transport morski, głównie z uwagi na atrakcyjne ceny i dużą ładowność. Oferujemy opcję nadania pełnych kontenerów FCL o różnych rozmiarach, takich jak 20DV, 40 DV, 40 HC, a także obsługę mniejszych ładunków drobnicowych LCL. Dodatkowo, istnieje możliwość wysyłki małych przesyłek, gdzie różne ładunki konsolidowane są z kilkoma nadawcami i przesyłane w jednym kontenerze.
Ile trwa transport morski z Malezjii do Polski ?
Transport morski z Malezji trwa od 29 do 59 dni w zależności od serwisu, na który się zdecydujemy.
Transport lotniczy z Malezji do Polski
Transport lotniczy z Malezji stanowi najszybszą opcję transportu towarów, choć jednocześnie jest najbardziej kosztowny. Czas dostawy kształtuje się w przedziale od 2 do 9 dni, zależnie od wybranego serwisu transportowego. Koszt transport liczony jest w kg, im więcej kg ładunku nadamy tym możemy liczyć na niższą ceną.
Stawki w transporcie lotniczym wyliczane są od każdego kilograma ładunku. Jednak zdarzają się sytuacje kiedy ładunki ważą bardzo niewiele, a objętościowo zajmują dużo miejsca. Z tego powodu w linie lotnicze przyjęły zasadę obliczania wagi płatnej i wagi rzeczywistej. Jeśli waga ładunku na 1 CBM przekracza 167 kg to wtedy liczymy z wagi rzeczywistej czyli takiej ile w rzeczywistości waży ładunek. Jednak jeśli przykładowo ładunek waży 100 kg i zajmuje 1 CBM to waga nie będzie obliczana z wagi rzeczywistej, a z wagi płatnej czyli zapłacimy za 167 kg.
W transporcie lotniczy im większy ładunek nadajemy tym możemy liczyć na lepsze stawki. Stawka za kilogram ładunku kiedy nadajemy 1000 kg ładunku będzie dużo niższa, niż w przypadku kiedy nadamy 100 kg.