Fraud Blocker

Ładunku niepiętrowalne w transporcie morskim, kolejowym i lotniczym

Data aktualizacji:
21 maj 2024
Data publikacji:
18 gru 2023
Czas czytania: 2 minuty

Ładunki niepiętrowalne w transporcie morskim, kolejowym oraz lotniczym często wiążą się z wyższym kosztem transportu. Wszystko ze względu na dodatkową przestrzeń, którą zajmuje ładunek, i która nie może zostać zagospodarowana w inny sposób. Część towarów jest na tyle wrażliwa, że piętrowanie kolejnych ładunków może uszkodzić towar. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku maszyn czy urządzeń, które ze względu na swój charakter nie są łatwe do bezpiecznego zapakowania i dodatkowo są bardzo narażone na uszkodzenia.Niekiedy jednak istnieją sytuacje kiedy na ładunku można położyć lekkie towary, które nie uszkodzą ładunku.  

Ładunki niepiętrowalne w transporcie morskim 

W przypadku transportu morskiego, w niektórych ładunkach jest możliwość położenia przykładowo lekkich towarów na wierzch. Załadunek kontenera w przypadku transportów LCL jest często organizowany na magazynach konsolidacyjnych gdzie ładowane są towary od wielu załadowców. W tym wypadku firma, która dokonuje załadunku może wyselekcjonować lekkie towary, które nie uszkodzą naszego ładunku. Możliwość piętrowania w dużej mierze jednak zależy od firmy, z którą współpracujemy. Część firm jest na tyle elastyczna, aby zgodzić się na takie rozwiązanie, a część nie stosuje takich praktyk i będziemy musieli dodatkowo zapłacić za puste miejsce, które zajmie nasz towar. 

Ładunki niepiętrowalne w transporcie kolejowym 

W przypadku transportu kolejowego sytuacja jest podobna tak jak w transporcie morskim.
Towary trafiają na magazyn konsolidacyjny gdzie dalej ładowane są do kontenera. W tym wypadku też jest możliwość ustalenia z firmą, z którą współpracujemy, aby na nasz niepiętrowalny ładunek postawić przykładowo lekkie kartony. Wszystko tak jak w przypadku transportu morskiego zależy od firmy, z którą współpracujemy. 

Ładunki niepiętrowalne w transporcie lotniczym

W przypadku transportu lotniczego sprawa wygląda już zupełnie inaczej. Załadunek towaru w przypadku transportu lotniczego jest dosyć niezależny i dogadanie się co do preferencji załadunkowych w większości przypadków będzie niemożliwe. Z tego względu w transporcie lotniczym zawsze będzie konieczność nadania ładunku jako niepiętrowalny i poniesienie kosztów za dodatkowe miejsce. 

Udostępnij artykuł:
Kopiuj link
0 / 5 Ocena strony: 5 Liczba ocen: 9

Twoja ocena strony:

Potrzebujesz wsparcia w imporcie lub transporcie towarów? 📦 ✈️
Napisz lub zadzwoń do nas, udzielimy Ci wsparcia w obszarze importu i transportu.
  • pomoc w imporcie i exporcie towarów

  • transport międzynarodowy:  w ofercie: transport kolejowy, lotniczy i morski

Dołącz do dyskusji

Powiązane artykuły

Zapoznaj się z innymi artykułami wyjaśniającymi kwestie importu i transportu z Chin.

01 lip 2023
Czas czytania: 4 minuty

Chiny są ogromny rynkiem, na którym popyt na wszelkiego rodzaju produkty potrafi osiągać astronomiczne liczby. Wystarczy spojrzeć na liczbę sprzedanych produktów na Chińskich serwisach zakupowych podobnych do...

03 lis 2023
Czas czytania: 4 minuty

Oświetlenie to jedna z najczęściej importowanych kategorii produktowych z Chin do Europy. Większość żyrandoli, żarówek, lamp LED czy innych produktów oświetleniowych pochodzi właśnie z Chin. Można tam...

13 cze 2023
Czas czytania: 3 minuty

Formuła incoterms DDP ( Delivered Duty Paid ) w praktyce oznacza, że sprzedający jest odpowiedzialny za dostarczenie ładunku do miejsca przeznaczenia lub do punku, który wspólnie uzgodnimy....

Link artykułu został skopiowany.

Chcesz otrzymywać wartościowe informacje na temat importu z Chin?

Subskrybując nasz newsletter raz w tygodniu będziesz otrzymywał najnowsze informacje na temat importu z Chin
Newsletter
>