Ładunku niepiętrowalne w transporcie morskim, kolejowym i lotniczym

Data aktualizacji:
18 gru 2023
Data publikacji:
18 gru 2023
Czas czytania: 2 minuty

Ładunki niepiętrowalne w transporcie morskim, kolejowym oraz lotniczym często wiążą się z wyższym kosztem transportu. Wszystko ze względu na dodatkową przestrzeń, którą zajmuje ładunek, i która nie może zostać zagospodarowana w inny sposób. Część towarów jest na tyle wrażliwa, że piętrowanie kolejnych ładunków może uszkodzić towar. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku maszyn czy urządzeń, które ze względu na swój charakter nie są łatwe do bezpiecznego zapakowania i dodatkowo są bardzo narażone na uszkodzenia.Niekiedy jednak istnieją sytuacje kiedy na ładunku można położyć lekkie towary, które nie uszkodzą ładunku.  

Ładunki niepiętrowalne w transporcie morskim 

W przypadku transportu morskiego, w niektórych ładunkach jest możliwość położenia przykładowo lekkich towarów na wierzch. Załadunek kontenera w przypadku transportów LCL jest często organizowany na magazynach konsolidacyjnych gdzie ładowane są towary od wielu załadowców. W tym wypadku firma, która dokonuje załadunku może wyselekcjonować lekkie towary, które nie uszkodzą naszego ładunku. Możliwość piętrowania w dużej mierze jednak zależy od firmy, z którą współpracujemy. Część firm jest na tyle elastyczna, aby zgodzić się na takie rozwiązanie, a część nie stosuje takich praktyk i będziemy musieli dodatkowo zapłacić za puste miejsce, które zajmie nasz towar. 

Ładunki niepiętrowalne w transporcie kolejowym 

W przypadku transportu kolejowego sytuacja jest podobna tak jak w transporcie morskim.
Towary trafiają na magazyn konsolidacyjny gdzie dalej ładowane są do kontenera. W tym wypadku też jest możliwość ustalenia z firmą, z którą współpracujemy, aby na nasz niepiętrowalny ładunek postawić przykładowo lekkie kartony. Wszystko tak jak w przypadku transportu morskiego zależy od firmy, z którą współpracujemy. 

Ładunki niepiętrowalne w transporcie lotniczym

W przypadku transportu lotniczego sprawa wygląda już zupełnie inaczej. Załadunek towaru w przypadku transportu lotniczego jest dosyć niezależny i dogadanie się co do preferencji załadunkowych w większości przypadków będzie niemożliwe. Z tego względu w transporcie lotniczym zawsze będzie konieczność nadania ładunku jako niepiętrowalny i poniesienie kosztów za dodatkowe miejsce. 

Udostępnij artykuł:
Kopiuj link

Oceń stronę

0 / 5 Ocena strony: 5 Liczba ocen: 9

Twoja ocena strony:

Powiązane artykuły

Zapoznaj się z innymi artykułami wyjaśniającymi kwestie importu i transportu z Chin.

28 mar 2024
Czas czytania: 5 minut

Rozwój samochodów elektrycznych oznacza znaczącą zmianę w branży motoryzacyjnej, w której coraz więcej osób decyduje się na przyjazne dla środowiska i zrównoważone opcje transportu. Ponieważ popyt na...

10 lis 2023
Czas czytania: 6 minut

Transport morski w temperaturze kontrolowanej to kluczowy element globalnej sieci dostaw, umożliwiający bezpieczne przewożenie ładunków wymagających specjalnych warunków temperaturowych. Mówimy tutaj głównie o transporcie farmaceutyków, warzyw i...

15 kwi 2024
Czas czytania: 3 minuty

Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne (OPWS) to spisany zakres regulacji w spedycji. Został stworzony przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki (PISiL). Regulacje dotyczą praw i obowiązków spedytora oraz...

Link artykułu został skopiowany.

Chcesz otrzymywać wartościowe informacje na temat importu z Chin?

Subskrybując nasz newsletter raz w tygodniu będziesz otrzymywał najnowsze informacje na temat importu z Chin
Newsletter
menu
>