Ładunki niepiętrowalne w transporcie morskim, kolejowym oraz lotniczym często wiążą się z wyższym kosztem transportu. Wszystko ze względu na dodatkową przestrzeń, którą zajmuje ładunek, i która nie może zostać zagospodarowana w inny sposób. Część towarów jest na tyle wrażliwa, że piętrowanie kolejnych ładunków może uszkodzić towar. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku maszyn czy urządzeń, które ze względu na swój charakter nie są łatwe do bezpiecznego zapakowania i dodatkowo są bardzo narażone na uszkodzenia.Niekiedy jednak istnieją sytuacje kiedy na ładunku można położyć lekkie towary, które nie uszkodzą ładunku.
Ładunki niepiętrowalne w transporcie morskim
W przypadku transportu morskiego, w niektórych ładunkach jest możliwość położenia przykładowo lekkich towarów na wierzch. Załadunek kontenera w przypadku transportów LCL jest często organizowany na magazynach konsolidacyjnych gdzie ładowane są towary od wielu załadowców. W tym wypadku firma, która dokonuje załadunku może wyselekcjonować lekkie towary, które nie uszkodzą naszego ładunku. Możliwość piętrowania w dużej mierze jednak zależy od firmy, z którą współpracujemy. Część firm jest na tyle elastyczna, aby zgodzić się na takie rozwiązanie, a część nie stosuje takich praktyk i będziemy musieli dodatkowo zapłacić za puste miejsce, które zajmie nasz towar.
Ładunki niepiętrowalne w transporcie kolejowym
W przypadku transportu kolejowego sytuacja jest podobna tak jak w transporcie morskim.
Towary trafiają na magazyn konsolidacyjny gdzie dalej ładowane są do kontenera. W tym wypadku też jest możliwość ustalenia z firmą, z którą współpracujemy, aby na nasz niepiętrowalny ładunek postawić przykładowo lekkie kartony. Wszystko tak jak w przypadku transportu morskiego zależy od firmy, z którą współpracujemy.
Ładunki niepiętrowalne w transporcie lotniczym
W przypadku transportu lotniczego sprawa wygląda już zupełnie inaczej. Załadunek towaru w przypadku transportu lotniczego jest dosyć niezależny i dogadanie się co do preferencji załadunkowych w większości przypadków będzie niemożliwe. Z tego względu w transporcie lotniczym zawsze będzie konieczność nadania ładunku jako niepiętrowalny i poniesienie kosztów za dodatkowe miejsce.